יום שני, 22 בנובמבר 2010

לתנור במקום לפח

לבננות יש נטיה להיות טובות למשך חמש דקות בערך.
אם מהרגע שבו הן מפסיקות להיות קשות ומושכות ועד לרגע אחר כך לא הספקתם לחסל את האשכול, נותרתם עם בננה או שתיים חומות, רכות ולא מגרות. הפעם הצטרפו לעזובה גם תפוז שהתגלגל אלי אחרי שעמד ללא חפץ בו בקערת פירות ותפוח שנרכש כשהתחשקו לי תפוחים. מזמן.

אני לא יודעת אם זה תסביך שואה מדור שלישי, קמצנות או סתם פולניות, אבל אני ממש שונאת לזרוק אוכל. אני אשתמש בכל שיטה כדי להמנע מהשלכת מזון עודף ומעוגמת הנפש הנלוות אל הפעולה. מה גם שממש חבל להפוך פירות טריים ומגרים לעוגה.

נעזרתי במתכון בסיסי של עוגה בחושה, השתמשתי בכל הפירות הזנוחים והוספתי טוויסט קטן.

בכל יום מאז שקיבלתי את מעבד המזון שלי מיקירי, אני לא יודעת מה עשיתי במטבח לפניו...




עוגת יום שמח לפירות עצובים
שתי תבניות אינגליש קייק

רכיבים:
2 ביצים
200 גר` סוכר חום בהיר (ככוס)
1 כפית תמצית וניל
מחית מכל הפירות העצובים (לקלף, לא להשאיר לבן על התפוז, לחתוך גס ולהשליך יחד למעבד המזון. לדעתי צריך יותר פירות, לי יצאו עוגה וחצי מהכמות שהייתה לי.)

1/2 כוס שמן קנולה* 
 1 כוס קמח מלא
1 כוס קמח לבן רגיל
1 שקית אבקת אפיה
1 כף אבקת קקאו
2 שורות שוקולד קצוץ או חופן שוקולד צ'יפס עבור כל תבנית

 

הכנה:
מחממים תנור ל- 180 מעלות. 
בקערה טורפים את הביצים עם הסוכר ומוסיפים את הוניל.
מוסיפים את מחית הפירות ואת השמן ומערבבים היטב.
מוסיפים את שני סוגי הקמח ואבקת האפיה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה ללא גושים.
מפרידים חצי מהתערובת לעוד קערה (כן, אנחנו מלכלכים כלים, אבל זה למטרה טובה) ומוסיפים לה כף גדושה של קקאו. מערבבים את הקקאו היטב עם התערובת.
שופכים מהתערובת הבהירה לתבנית ומעליה מהתערובת החומה. אפשר לערבל לעוגת שיש, אפשר לתת לה לשקוע וליצור תעלה חומה על רקע בהיר. מפזרים שוקולד קצוץ מעל לכל עוגה ומכניסים לתנור למשך כחצי שעה-ארבעים דקות. מוציאים כשהעוגה לא "רוקדת" כשמזיזים את הרשת של התנור.

* במתכון המקורי היה 3/4 וזה נראה לי המון. לדעתי אפשר להחליף את רוב השמן ביוגורט ולהסתפק בכמה כפות שמן בודדות, בדומה למתכון מאפינס הבננה האהוב עלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה